Управління комплаєнс-контролю ПУМБ проводить моніторинг дотримання принципів сумлінності в обслуговуванні клієнтів, дотримання банківської таємниці, відповідності продуктів та послуг, що пропонуються банком, очікуванням клієнта. Також Управління комплаєнс-контролю забезпечує контроль достовірності, повноти, об'єктивності та своєчасності надання банком інформації відповідно до нормативно-правових актів органам державної влади, партнерам, клієнтам, громадськості.
Банк надає громадськості правдиву і точну інформацію про свої процеси, продукти та послуги. ПУМБ постійно підвищує прозорість ведення бізнесу. Банк здійснює своєчасне розкриття повної та достовірної інформації, в т. ч. про своє фінансове становище та економічні показники. Це дозволяє акціонерам та інвесторам приймати обґрунтовані рішення, а клієнтам мати необхідну інформацію щодо свого фінансового партнера.
У 2024 році ПУМБ оновив Політику взаємодії зі стейкхолдерами, яка відповідає вимогам Стандарту АА11000SES Stakeholder Engagement Standard та кращим міжнародним практикам сталого розвитку. Політика спрямована на забезпечення ефективного, послідовного та прозорого діалогу з ключовими стейкхолдерами для досягнення стратегічних цілей банку та зміцнення довіри. Метою Політики є побудова взаємовигідних і довгострокових відносин з усіма групами стейкхолдерів: клієнтами, працівниками, акціонерами, регуляторами, партнерами та громадами, для забезпечення сталого розвитку та досягнення результатів, що відповідають спільним інтересам. ПУМБ розглядає взаємодію зі стейкхолдерами як один із ключових інструментів реалізації Цілі сталого розвитку №17 «Партнерство заради стійкого розвитку», а також практичне втілення Принципів 1 та 10 Глобального договору ООН. Це є основою формування довіри до бізнесу з боку суспільства та глобальної спільноти.
З 2012 року в банку функціонує, а в 2024 році оновлене «Положення про декларування зовнішньої діяльності персоналу», яке встановлює, що співробітники в обов'язковому порядку інформують банк про свою зовнішню діяльності (засновники, власники, акціонери, топ-менеджери інших компаній). Дана інформація аналізується і визначається наявність або відсутність конфлікту інтересів між співробітником, банком, його клієнтами та контрагентами. Також з 2012 року в банку діє, а у 2024р. оновлене «Положення про вручення та отримання подарунків і запрошень», яке також спрямоване на попереджання та врегулювання ситуацій конфлікту інтересів, у тому числі на запобігання корупції та хабарництву.
У 2014 році у банку затверджено, 2024 році оновлено «Політику антимонопольного комплаєнсу», основною метою якої є недопущення виникнення порушень у сфері конкурентного права з боку відповідальних підрозділів банку, а також Порядок забезпечення контролю використання закритої інформації, що сприяє збереженню конфіденційних даних.
У 2016 році в ПУМБ прийнята, а у 2023 році допрацьована «Антикорупційна програма АТ «ПУМБ». Вона встановлює комплекс правил, стандартів та процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції і застосовується у всіх сферах діяльності банку. У 2024 році ПУМБ не зафіксував факти кримінального переслідування співробітників у зв'язку з корупційними порушеннями. Методика боротьби з корупцією консервативна, основні заходи – навчання, реагування на звернення клієнтів та персоналу банку, перевірка обґрунтованості надання благодійної допомоги.
У банку створений та діє Комітет з етики та ділової поведінки, до якого входять топ-менеджери банку. Комітет забезпечує реалізацію у ПУМБ єдиних стандартів та принципів бізнесів SCM у сфері корпоративної етики та ділової поведінки.
До компетенції Комітету входить:
- реакція на звернення з приводу порушень і контроль за дотриманням вимог Кодексу;
- розробка рекомендацій з метою удосконалення ділової етики банку;
- організація моніторингу впливу норм ділової етики на корпоративну культуру ПУМБ.
У ПУМБ впроваджені такі внутрішні процеси для забезпечення дотримання корпоративної етики та недопущення корупції:
- «Лінія довіри». З 2013 року в ПУМБ, як і у всіх інших компаніях SCM, працює єдина «Лінія довіри», яка допомагає оперативно та ефективно реагувати на випадки порушення принципів корпоративної етики, а також зловживань, махінацій та корупції. На «Лінію довіри» можуть звернутися співробітники, постачальники та партнери й повідомити про порушення, з якими вони стикаються, взаємодіючи з компаніями SCM.
- Функція комплаєнс. Управління комплаєнс-контролю, яке очолює Начальник управління, підпорядковується Головному комплаєнс-менеджеру (ССО), який забезпечує виконання функцій з управління комплаєнс-ризиком, визначених законодавством України, внутрішньобанківськими нормативними документами АТ «ПУМБ».
- Фінансово-економічна безпека. У складі Департаменту безпеки банку діє спеціальний підрозділ, який бере участь, крім іншого, у виявленні фактів корупції та протидії їм. Заступник Голови Правління банку, який є куратором Департаменту безпеки, призначений Уповноваженим за реалізацію у банку Антикорупційної програми.
- Система управління операційним ризиком. У банку впроваджена «Політика з управління ризиками» та діє Система управління операційним ризиком, в межах якої ризик-офіцери (працівники, призначені Наказом у кожному підрозділі або відділенні ПУМБ) на постійній основі забезпечують фіксацію інформації щодо фактів реалізації операційного та комплаєнс-ризику, в тому числі виявлених фактів корупції, шахрайства у бідь-яких його проявах, умисних дій персоналу або третіх осіб. За результатами отриманої інформації Департамент безпеки проводить розслідування та розробляє заходи з недопущення повторення аналогічних фактів у майбутньому.
У ПУМБ впроваджена політика нульової толерантності до шахрайства. Наглядова рада та Правління банку підтримують політику нульової толерантності по відношенню до шахрайства та закликають весь персонал діяти в інтересах банка, його акціонерів, клієнтів та суспільства, а також забезпечувати збереження довірених ресурсів, не допускати зловживання правами та повноваженнями. Розслідування шахрайства/підозри у шахрайстві відбувається незалежно від рівня залученого ризику, позиції/посади співробітника чи стосунків підрядників з ПУМБ.
відповіді на них
скаргу чи пропозицію
мережах
Зворотний зв'язок