У «ПУМБ» функціонує ефективна система управління ризиками, яка відповідає вимогам Положення НБУ № 64 від 11 червня 2018 року «Щодо організації системи управління ризиками в банках України і банківських групах». Система управління ризиками є частиною загальної системи корпоративного управління банку і спрямована на забезпечення стабільного розвитку банку в рамках реалізації стратегії розвитку банку за всіма напрямками бізнесу.
Для імплементації всіх вимог НБУ розроблені наступні внутрішні нормативні документи ПУМБ:
1. Декларація схильності до ризиків. Документ визначає:
- сукупний рівень ризик-апетиту та види ризиків, які банк має намір приймати та утримувати для досягнення бізнес-цілей;
- максимальний рівень допустимого для банку ризику, виходячи з розміру наявних ресурсів (капіталу та потреб у ліквідності);
- кількісні та якісні показники ризик-апетиту за видами суттєвих ризиків;
- індивідуальний рівень ризик-апетиту до кожного з видів суттєвих ризиків.
2. Політика управління ризиками і Стратегія управління ризиками. Документи регламентують організацію чіткого процесу з ефективного управління ризиками через встановлення меж, лімітних параметрів для кожного виду ризиків, метою якого є здійснення систематичного процесу виявлення, вимірювання моніторингу, контролю, звітності та пом'якшення всіх видів ризиків на всіх організаційних рівнях банку.
Для забезпечення стабільності та безпеки ведення бізнесу банку разом із системою управління ризиками впроваджено систему внутрішнього контролю (СВК), яка регламентована внутрішнім нормативним документом «Політика щодо організації системи внутрішнього контролю».
Документ повністю відповідає вимогам Положення НБУ № 88 від 2 липня 2019 року «Про організацію системи внутрішнього контролю у банках України та банківських групах».
СВК побудовано на моделі трьох ліній захисту:
- на першій лінії захисту знаходяться бізнес- та підрозділи підтримки банку.
- на другій лінії – підрозділи ризик-менеджменту та підрозділи комплаєнс-менеджменту.
- на третій – Департамент внутрішнього аудиту проводить оцінку ефективності системи управління ризиком підрозділами першого і другого рівнів захисту та оцінку ефективності системи внутрішнього контролю.
3 лінії захисту забезпечують:
- Виявлення ризиків. Структурні підрозділи банку, що здійснюють банківські операції та забезпечують їх підтримку, залучені в процес ідентифікації, оцінки та моніторингу ризиків, виконують вимоги внутрішніх нормативних документів щодо управління ризиками, а також враховують рівень ризику при здійсненні операцій.
- Управління ризиками. Ризик-менеджмент і комплаєнс-менеджмент розробляють механізми управління ризиками, методологію, проводять оцінку та моніторинг рівня ризиків, готують звітність щодо ризиків, здійснюють агреговану оцінку ризиків, оцінюють співвідношення ризику до встановленого ризик-апетиту.
- Внутрішній аудит. Проводить незалежну оцінку ефективності системи управління ризиками, корпоративного управління та системи внутрішнього контролю, виявляє порушення і дає пропозиції щодо вдосконалення системи управління ризиками.
Для контролю та своєчасного реагування на будь-які події, які можуть вплинути на сталий розвиток банку, передбачена щомісячна, щоквартальна та річна звітність, що розглядається Правлінням та Наглядовою радою банку. Для регулювання соціальних питань у ПУМБ розроблено та впроваджено такі нормативні документи:
- Кодекс Корпоративної етики
- Антикорупційна програма
- Кодекс корпоративного управління
- Політика про управління конфліктами інтересів
- Положення про організацію роботи Лінії довіри групи СКМ
- Положення про вручення та отримання подарунків та запрошень
- Правила навчання персоналу
- Положення про організацію і проведення процесу адаптації персоналу
- Правила формування штатного розкладу
Банк регулярно проводить навчання персоналу та тестування для контролю знань з управління ризиками та дотримання норм (комплаєнс).
Також з 2024 року ПУМБ запровадив управління екологічними та соціальними ризиками банку шляхом оцінки кредитних проєктів. Ознайомитись з основними засадами управління екологічними та соціальними ризиками можна за посиланням.
В ПУМБ впроваджено та ефективно діє Система забезпечення безперервної діяльності для підтримки стабільності та надійності надання фінансових послуг. Система забезпечення безперервної діяльності охоплює всі ключові процеси банку, інформаційні системи та критичну інфраструктуру, забезпечуючи їхню стійкість до потенційних збоїв та швидке відновлення у випадку надзвичайних ситуацій. Система забезпечення безперервної діяльності передбачає розробку та регулярне тестування планів відновлення діяльності, резервування критично важливих ресурсів та навчання персоналу діям в умовах кризових ситуацій.
відповіді на них
скаргу чи пропозицію
мережах
Зворотний зв'язок